Kenangan Mengajar Erti Kehidupan - Yuyu

Assalamualaikum, readers..

"Sebelum itu , dengar lagu ni dulu . Sila pause lagu blog yuyu kat bawah sekali. 
Then dengar lagu ini sambil baca entry ini atau klik link. "





Firstly , entry ini berkaitan dengan hidup yuyu. Tetapi apa lah sangat kan .. Cumanya, nak bagi seseorang baca . Kalau kalau lah , ada orang itu terbaca cuba cuba fahamkanlah. Mungkin tiada apa yang perlu diulangi lagi . Cukuplah. Masing masing bawa haluan . Berjaya atau tidak , terpulang . Tetapi sebelum berjaya seperti sekarang , sebenarnya macam macam liku yang dah hadapi bersama. Mungkin kita manusia yang tidak sempurna. Masing masing ada salah dan silapnya . Tidak ada dendam . Tidak ada persengketaan. Cumanya , terguris hati yang akan tidak dilupai sepanjang hidup. 

"Memori dan Kenangan bukan mudah untuk dilupakan . Hidup mesti diteruskan  . Itu semua pengajaran hidup . Tabahkan diri . Kuatkan hati . Letak Allah di hati . Allah tidak pernah meninggalkan kita . Tidak pernah sesekali. " (yuyu,2014)

Memang pada mulanya , kebahagiaan sangat terserlah dan lupa bahawa syurga itu lebih bahagia. Tetapi , apabila hakikatnya tidak mampu bersama .. terseksa . Amat terseksa. Hati terluka. Bukan senang manusia ingin mengakui kesalahan diri sendiri. Kebanyakkan saling menunding jari . Tetapi , aku memohon seribu kemaafan diatas kekurangan diriku ini. Memang aku tiada sempurna dan tidak mungkin akan menjadi seperti apa yang diidamkan olehmu . Aku sedar, aku tidak layak mendapat seseorang yang lebih baik kerana aku bukan seorang yang baik . Aku juga bukanlah waraq.  Aku tak sempurna. Aku seperti yang diluar sana. Aku hanya insan biasa yang ingin kebahagiaan . Sejujurnya , sekarang aku sedar dan tahu bahawa kebahagiaan itu bukan ada pada manusia tetapi kebahagiaan itu ialah ketenangan disisi Allah SWT. 

Jika cacian hinaan dilontarkan kepadaku. Aku terima seadanya. Terima kasih.
 Ya , selama ini aku mahu yang terbaik tetapi aku sendiri tidak mengubah diriku sendiri. 



Aku tahu , kehidupan ini penuh DRAMA . Kehidupan ini semua penuh KEPALSUAN . Mungkin juga entry blog aku ini hanya mengisi sesebuah skrip didalam slot DRAMA seperti diperkatakan selama ini . Kehidupan ini hanyalah lakonan. 


Maaf, yuyu tak dapat menghabiskan entry ini . Mungkin next time.. sedih. Allahu . 



Actually , semuanya boleh difahamkan dengan  lirik ini ..

Andaiku bisa membaca raut wajahmu
yang digenangi air mata pilu
pastikanku selaminya..

Haruskah ku maafkanmu
bila katamu mengguris kalbu
hanya tak ingin kehilanganmu
inilah puncanya ku diam membisu..

Ku mengharap cinta yang tak pasti
sedangku tahu engkau menanti
dia yang tak mampu kau miliki
lalu kau menung membeku

" Ku bawa diri pergi tanpa kata
disaat kau kata ku berpura
kau tak rasa apa yang ku rasa
terasa diri dihina olehmu "

Terkilan rasa hati
bila kau tak menghargai
setiap katamu beronak duri
kiniku pergi dengarilah hati..

Kau mengharap cinta yang tak pasti
sedang kau tahu aku menanti
dia yang tak mampu ku miliki
kau tahu beku hatiku ini

Kau bawa dirimu pergi lagi
kau biarkan ku menangis sepi
terkapai mencari sinar nur kasih
yang hilang ditelan kedinginan hati

Andai kau ingin seperti dahulu kala
berikanlah ku sedikit masa
agar terubat luka dan kecewa...

LIRIK : TANGISAN SEPI , TERGURIS HATI. 




3 comments:

  1. Dear yuyu rashid..
    mohon share this entry...
    sangat2 menyentuh entry...
    goodjob girl :)

    ReplyDelete
  2. Yuyu..yuyu..yuyu..nice background music,buat tamboh feel lg bila bc entry ni..gud job saen..

    ReplyDelete

 
Copyright © Yuyurashid | All Rights Reserved | Designed by Whitey Mommy Back to Top|Sign in